مقایسه هزینه پله ها

تفاوت پله های سنگی و پله های بتنی در باغ ها

پله های سنگی و پله های بتنی

مقایسه هزینه پله ها

از هر نوع مصالح ساختمانی می توان برای ساخت پله های باغ استفاده نمود، مانند آجر فرش، سنگ میدان، توده سنگ و سنگفرش. شرکت های حرفه ای ساخت و سازِ نما، پله های سنگی را نسبت به پله های بتنی بیشتر نصب می کنند، زیرا به دلیل ظاهر طبیعی و جذاب، سنگ اغلب توسط صاحبان خانه ترجیح داده می شود.

نصب پله های سنگی باغ به دلیل وزن زیاد مواد، دشوار است. با وجود این که برخی از صاحبان خانه تمایل دارند که خودشان کار نصب را انجام بدهند، اما کار بیشتر توسط متخصصان سازنده نما انجام می شود. یک فرم ساده از مراحل باغ بتنی ریخته شده، یک پروژه عملی تر است. برای نصب پله های بتنی اگرچه کار پیچیده نیست، اما باز هم سختی های خود را دارد.

مقایسه زیبایی شناسی و دوام پله های سنگی و بتنی

  • یک دلیل که صاحبان خانه اغلب سنگ طبیعی را ترجیح می دهند، این است که در ظاهر بسیار طبیعی تر به نظر می رسد و گزینه های طراحی بیشتری را ارائه می دهد.
  • بتن به رنگ خاکستری خنثی متمایل است، اما سنگ در رنگها و بافتهای مختلفی وجود دارد و تقریباً هر نوع زیبایی طراحی نما را برآورده می سازد.
  • سنگ همچنین دارای دوام بیشتری است، ولی بتن با گذشت زمان ترک می خورد. در کاربرد پله ها و سنگ فرش های سنگی، جایگزینی سنگ های تک نسبتاً آسان است، اما در پله های بتنی، باید پله ها تخریب و مجدد تهیه شوند.
  • اگر یک صاحب خانه به دنبال نصب راه پله ای رسمی تر در فضای باز باشد، سنگفرش ها ممکن است گزینه بهتری باشند، زیرا مقاومت آنها از بتن مخلوط بسیار بیشتر است.

مقایسه هزینه پله های سنگی و بتنی

برای نصب حرفه ای، مراحل ساخت پله های بتنی به طور معمول نسبت به پله های سنگی هزینه های بیشتری را در بر دارد. به این خاطر که بتن به عنوان یک ماده ممکن است ارزان تر از سنگ باشد، اما نصب آن دشوارتر و زمان بر است.

برای گذاشتن پله های بتنی به طور متوسط ​​حدود دو روز کامل و یک کارگر حرفه ای نیاز است، اما برای پله های سنگی فقط نصف روز لازم است.

آماده سازی و نصب بتن نیز بسیار دقیق تر است، زیرا جای خطای بیشتری وجود دارد. اما برای صاحبخانه ای که مایل است یک نوع ساده از پله های بتنی را در باغ داشته باشد، بتن ریزی می تواند هزینه کمتری نسبت به سنگ داشته باشد.