بتن با سنگدانه نمایان

بتن با سنگدانه نمایان

بتن با سنگدانه نمایان

بتن با سنگدانه نمایان-وبسایت سیکاس

بتن با سنگدانه نمایان دومنظوره است؛ هم تزئینی است و هم کاربردی. این اصطلاحی است که برای توصیف سطح بتونی مانند کف، مسیر، روسازی یا پارکینگ استفاده می‎شود که با سنگدانه عجین شده است. از این روش برای ایجاد سطوح صاف استفاده می‎ شود که نه تنها خوب به نظر می ‎رسد، بلکه در شرایط مرطوب نیز چسبندگی اضافی ایجاد می ‎نماید.

بتن با سنگدانه نمایان، از طریق برداشتن لایه بالایی سیمان و سنگدانه ریز از بتن تازه ریخته شده ساخته می ‎شود. این باعث می‎ شود ذرات سنگدانه بزرگ نمایان شود و قسمت بالای آن کمی از سطح بیرون بماند. این یک سطح بادوام و مقاوم در برابر لغزش است که اغلب برای ایمن سازی بزرگراه‎ ها، مسیرها، عرشه استخر و کف از آن استفاده می‎ شود.

مزایای کاربرد سطوح بتنی با سنگدانه نمایان

دلایل مختلفی وجود دارد که مردم تصمیم می ‎گیرند از سطوح سنگدانه نمایان در خانه‎ ها و باغ هایشان استفاده کنند. در مرحله اول، اگر از سنگ هایی با اَشکال و رنگ‎ های مختلف استفاده نمایید، بسیار زیبا به نظر می ‎رسد. برخی از صاحبان خانه تمایل دارند رنگ سنگ ‎های نمایان را با باقی وسایل و مبلمانشان مطابقت دهند. این امر سنگدانه نمایان را به ویژگی قابل تنظیم و زیبایی یک خانه تبدیل می ‎کند.

سطوح با سنگدانه نمایان نیز بسیار بادوام است. آنها دارای یکپارچگی ساختاری بتن هستند و قادر هستند ۴۰ سال یا بیشتر دوام داشته باشند. این سطوح همچنین در برابر سایش و کاربرد زیاد در اثر ترافیک بسیار مقاوم هستند. آفتاب، باران و تگرگ تاثیر کمی بر مقاومت و دوام این سطوح دارند.

همانند کف‎ های بتونی، سطوح با سنگدانه ‎های نمایان علاوه بر جاروکشی و با شلنگ آب شستن، به نگهداری کمی نیز نیاز دارند. این امر آنها را به یک راه حل مقرون به صرفه برای کف و بزرگراه‎ ها تبدیل می‎ کند. هزینه نصب آنها زیاد نیست و به طور قطع نگهداری آنها گران نیست.

مزیت اصلی، مقاومت در برابر لغزش و افزودن سنگدانه ‎های نمایان است. این سطوح در شرایط مرطوب یا حوضچه ‎های استخر مفید هستند. آنها با اطمینان از ایمنی کاربران، از لغزش و زمین خوردن جلوگیری می‎ نمایند که می ‎توانند منجر به آسیب جدی شود. سطوح بتنی با سنگدانه نمایان از بسیاری از مواد کفپوش دیگر به خصوص در صورت خیس بودن ایمن‎تر است.