انواع کفپوش

انواع کفپوش

انواع کفپوش

انواع کفپوش-وبسایت سیکاس

·      کفپوش داخلی:

اتاق‎های مختلف الزامات متفاوتی از کفپوش را دارند.

اتاق خواب: مطلوب‎ترین انتخاب برای اتاق خواب، فرش است. اگرچه چوب، لمینیت یا وینیل نیز مناسب هستند.

آشپزخانه: وینیل یک انتخاب رایج است، زیرا تحت تأثیر آب قرار نمی‎گیرد، به راحتی تمیز می‎شود و از دوام بالایی برخوردار است. کاشی و کفپوش لمینیت نیز گزینه‎های دیگر هستند.

اتاق نشیمن/ اتاق نهارخوری: تصمیم برای انتخاب کفپوش جهت این بخش از خانه متفاوت است. زیرا انواع کفپوش برای آن مناسب می‎باشد.

پاگرد/ پله: بیشتر مناطق طبقه بالا فرش شده هستند زیرا به احتمال زیاد افراد بدون کفش در آن جا قدم می‎زنند و کف سخت‎تر، می‎تواند پر سر و صدا باشد.

حمام/ مناطق مرطوب: الوارهای عمل نیامده برای این فضاها نامناسب هستند و فرش‎ها می‎توانند مرطوب و غیر بهداشتی شوند، بنابراین وینیل و کاشی ایده‎آل هستند زیرا تحت تأثیر آب قرار ندارند و همچنین حداقل نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. وینیل با کیفیت خوب، با درجه R10 در برابر لغزش مقاوم است و بنابراین برای فضاهای مرطوب ایده آل است.

·      کفپوش تجاری:

متداول‎ترین انواع کفپوش‎های مورد استفاده در ساختمان‎های تجاری عبارتند از: وینیل که نگهداری آن آسان بوده و بر خلاف کاشی کف هیچ‎گونه درزی نداشته و چیزی به داخل آن فرو نمی‎رود، البته این به آن معنی است که از نظر حفظ سطح بهداشت مناسب است و آن را به یک انتخاب محبوب برای بیمارستان‎ها، خانه‎های مراقبت و غیره تبدیل می‎کند. به دلیل کیفیت سخت، پوشش وینیل می‎تواند مقدار زیادی از ترافیک پا را تحمل کند و آن را برای طیف گسترده‎ای از محیط‎های تجاری مناسب نماید.

کفپوش ایمنی:

این نوع کفپوش انعطاف‎پذیر، سنگین، وینیل یا لاستیک با درجه بالا همراه با دانه‎های مقاوم در برابر لغزش است. برای بسیاری از صنایع، جهت ایجاد یک محیط ایمن ضروری می‎باشد. نگهداری و نظافت این نوع کفپوش بسیار آسان است. از آنجا که شایع‎ترین علت بروز صدمات در محیط کار، لغزش، لیز خوردن و زمین خوردن است، کیفیت مقاوم در برابر لغزش این نوع کفپوش را برای بسیاری از محیط‎های کاری مناسب می‎کند.

فرشهای تجاری و کاشی فرش:

این کفپوش‎ها به دلیل کیفیت و زیبایی قابل دسترسی در بسیاری از مشاغل مرسوم هستند. کاشی فرش، در ادارات معمول است زیرا در صورت لزوم، کاشی‎های آسیب‎دیده را جداگانه می‎توان ریخته، برداشته و تعمیر یا جایگزین کرد، و به این ترتیب می‎توان مقدار قابل توجهی در هزینه‎ها صرفه‎جویی نمود.