چسب کاشی و انواع مختلف آن

چسب کاشی و انواع مختلف آن

چسب کاشی و انواع مختلف آن

چسب کاشی و انواع مختلف آن-وبسایت سیکاس

چسب کاشی نوع خاصی از چسب است که برای نصب کاشی در خانه استفاده می‎شود. چسب کاشی مخلوط آماده ‎ای است که از سیمان، پلیمرهایی مانند اپوکسی و ذرات دانه‎ای منتخب با برخی مواد افزودنی ساخته می‎شود و خاصیت آن را برای کاشی‎کاری بهبود می‎بخشد. استفاده از چسب کاشی بسیار آسان است و فقط باید با آب مخلوط شود.

از چسب ‎های کاشی برای تثبیت کاشی و جلوگیری از ترشح آب در زیر کاشی‎ های دیوارها، کف، استخرها و غیره استفاده می‎ شود که هر کدام دارای بسترهای گوناگونی مانند سیمان، چوب، شیشه و غیره هستند. در این مقاله سعی نمودیم مختصری درباره چسب کاشی و انواع آن برای شما توضیح بدهیم.

انواع چسب کاشی

چسب کاشی براساس کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‎ شود و به شرح زیر است:

·      چسب کاشی برای کاشی ‎های کف:

چسب کاشی که برای کفپوش کاشی کاربرد دارد، به طور کلی بر پایه سیمان اصلاح شده با پلیمر است که به صورت پودری موجود است و قبل از استفاده با آب مخلوط می‎شود. آنها مقاومت بیشتری نسبت به ملات ماسه سیمان معمولی دارند و ضدآب هستند و در حمام، آشپزخانه، استخرها نیز از آنها استفاده می‎ شود.

پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس، اپوکسی و غیره برای بهبود خواص چسبندگی آن اضافه می‎ شوند.

·      چسب کاشی برای روکش دیوار یا نصب کاشی روی دیوارها:

چسب‎های کاشی اصلاح شده پلیمری که خاصیت ضدلغزش دارند برای کاربرد در روکش دیوار استفاده می ‎شوند. کاشی ‎های سرامیکی و شیشه‎ ای را می‎ شود با استفاده از این چسب به کار برد.

·      چسب کاشی برای نصب شیشه و موزاییک

چسب ‎های مخصوصی که دارای مقاومت بالایی هستند برای نصب شیشه و موزاییک کاربرد دارد. همچنین از آنها برای نصب کاشی در مناطق زیر آب مانند حمام، استخر و غیره استفاده می‎ شود. به طور کلی به صورت پودر سفیدرنگ هستند. رنگ سفید به دلیل افزودن سیمان سفید است و جزء گرانترین چسب ‎ها محسوب می ‎شود.

·      چسب کاشی برای نصب کاشی‎ های جدید روی کاشی ‎های قبلی:

بسیاری از مالکان ترجیح می‎ دهند هنگام بازسازی خانه کاشی ‎های جدید را روی کاشی ‎های موجود نصب کنند. برای این منظور چسب کاشی با ترکیب پلیمر و مخلوط سیمانی ساخته می‎ شود.

·      چسب کاشی برای نصب کاشی روی تخته یا پایه چوبی:

پایه این نوع چسب ها، سیمان اصلاح شده با پلیمر است و برخی مواد افزودنی نیز به آنها اضافه می ‎شود. آنها به صورت مایع در دسترس هستند و قبل از استفاده با چسب های بدون لغزش مخلوط می‎ شود و از مقاومت بالای چسبندگی برخوردار هستند.