نحوه کاربرد ماله (شناور) دوغاب

نحوه کاربرد ماله

نحوه کاربرد ماله (شناور) دوغاب
دوغاب یک ملات نازک و درشت است که در بین شکافها (یا “اتصالات”) پخش می شود و آنها را پر می کند (به این ترتیب به خارج شدن آب کمک می کند) و کاشی های مجاور را به صورت یک توده جامد در می آورد. “دوغاب سازی” فرآیند پهن کردن و فشار دادن دوغاب است. شناور دوغاب ابزاری است که در این عملیات استفاده می شود.

نحوه کاربرد ماله (شناور) دوغابنحوه کاربرد ماله (شناور) دوغاب
همه دوغاب ها کاملاً یکسان نیستند ، حتی اگر بحث را به دوغاب های سنتی محدود کنیم. یک تفاوت در میزان آماده بودن برای استفاده در هنگام خرید وجود دارد. معمولاً آن را به صورت پودر خریداری می کنید و هنگام استفاده آن را مخلوط می کنید. اما می توانید سطل های دوغاب پیش مخلوط شده را نیز خریداری کنید. اگر نوعی دوغاب دارید که از پیش مخلوط نشده باشد ، هنگامی که آماده شروع کردن پروژه خود هستید، آن را با آب مخلوط می کنید (نسبت آب به پودر دوغاب در پشت ظرف نوشته می شود).

شما همچنین باید بین دوغاب های ماسه ای و ماسه زده نشده یکی را انتخاب کنید، و عامل تعیین کننده، اندازه فضای بین کاشی ها خواهد بود. اگر شکاف های بین کاشی ها ۱٫۸ اینچ یا کمتر است، دوغاب را بدون شن و ماسه خریداری کنید. در صورت دوغاب ریزی ترک های بزرگتر، انقباض مواد بیشتر نگران کننده است و راه حل آن، استفاده از دوغاب ماسه دار است. دوغاب در رنگ های مختلفی وجود دارد، بنابراین شما می خواهید رنگی را انتخاب کنید که پروژه شما را تکمیل کند. سرانجام، برخی از دوغاب ها با افزودنی پلیمری لاتکس همراه هستند که باعث بهبود سخت شدن دوغاب می شود.

شناور دوغاب چگونه به نظر می رسد ، چگونه می توان از آن استفاده کرد

کف شناور دوغاب ، بخشی که در واقع برای پخش دوغاب استفاده می شود، معمولاً از لاستیک ساخته می شود. دسته می تواند چوبی یا پلاستیکی باشد.

استفاده از شناور دوغاب، کاری آشفته کننده است اما اساساً ساده است. مقداری دوغاب را روی ابزار خود قرار داده و شروع به پخش آن در سطح کاشی ها کرده و ابزار را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید.

اگرچه هدف این است که در ترک ها دوغاب بریزید، اما به طور حتم مقدار زیادی از آن را روی کاشی ها نیز خواهید داشت. عادی است؛ وحشت نکنید! زیرا دوغاب را می توانید بعداً به راحتی از بین ببرید. در حالی که در حال دوغاب ریزی هستید، یک اسفنج کاشی و یک سطل آب را برای این منظور در نزدیکی خود نگه دارید.