نحوه ریختن دال بتونی

نحوه ریختن دال بتنی چگونه است؟

نحوه ریختن دال بتونینحوه ریختن دال بتونی

نحوه ریختن دال بتنی

۱٫به طور تقریبی محل دال را مشخص کنید

در محل مورد نظر، از نوار اندازه گیری و یک طناب یا شیلنگ برای قرار دادن موقعیت کلی دال بتنی استفاده کنید. برای تنظیم خطوط عمود از Speed ​​Square یا مربع نجاری استفاده کنید.

۲٫موقعیت مکانی را ذخیره کنید

با چکش، چهار پایه را در زمین و در هر چهار گوشه تخته مورد نظر قرار دهید. ریسمان را محکم بین دو شاخه ببندید تا ناحیه دال مشخص شود.

۳٫چمن را بردارید

با استفاده از بیل یا ابزار برش چمن، زمین چمن یا چمن را حدود ۶ اینچ از منطقه مشخص شده خود بردارید. هدف این است که از هر طرف اتاق کار اضافی برای خود فراهم کنید.

۴٫زیر پایه بگذارید

کیسه های سنگ ریزه همه منظوره را باز نمایید و در محل ساخت دال بریزید. با استفاده از ابزار کوبه ای، سنگ ریزه را فشرده و صاف کنید.

۵٫فرم دال بتنی را بسازید و تنظیم کنید

چهار برش ۳ فوت، ۳ اینچ به طول دو در چهار را علامت گذاری نمایید و با اره گرد یا اره برقی برش دهید. میخ های گالوانیزه ۱۶d را درون تخته ها بکوبید تا فرم ایجاد شود. فرم را در زیر پایه قرار دهید.

چهار قطعه ضایعات با طول دو در چهار تا حدود ۱۲ اینچ را برش دهید و فقط یک نقطه از انتهای هر کدام را تیز کنید. هر قطعه را در گوشه ای از فرم به زمین بکشید. با مته، هر پایه را در یک طرف فرم پیچ کنید تا به ثبات فرم کمک کند.
نحوه ریختن دال بتونی

۶٫فرم بتن را بپوشانید

داخل فرم را با روغن نباتی یا ماده آزاد کننده فرم بتن آغشته کنید.

۷٫زیر پایه را مرطوب نمایید

زیر پایه را با شیلنگ باغ کمی خیس کنید.

۸٫بتن را مخلوط نمایید و بریزید

با استفاده از فرقون، کج بیل و شلنگ، بتن آماده را مطابق با مشخصات سازنده مخلوط کنید. وقتی قوام آن شبیه کره بادام زمینی شد، آن را داخل فرم بریزید. با کج بیل بتن را به اطراف فرم فشار دهید.

۹٫بتن مرطوب را پاک کنید

با استفاده از یک قطعه دو در چهار به طول ۴ فوت، قسمت بالای دال بتنی را صاف کنید. این کار با حرکت قطعه به عقب و جلو، برای تراز کردن بتن و برداشتن و خارج کردن اضافه مواد انجام می شود. پس از پاک کردن، با چکش به دور فرم از قسمت بیرونی ضربه بزنید. با این کار هوا و فضاهای لبه هایی که نمای “لانه زنبوری” دارند را از بین می برد.
نحوه ریختن دال بتونی

۱۰٫بتن مرطوب را شناور کنید

با ماله و جارو ، بتن را شناور کنید تا صاف شود و بافت ایجاد شود.

۱۱٫بگذارید بتن عمل بیاید

بگذارید بتن حدود ۴۸ ساعت استراحت کند. دال را به طور مداوم با استفاده از شلنگ باغ مرطوب نگه دارید. دال را با پوشش پلاستیک نگهداری نمایید. مقاومت کامل معمولاً پس از ۲۸ روز حاصل می شود، اگرچه می توان قبل از این زمان هم از آن استفاده نمود.