نحوه برداشتن چسب کاغذ دیواری

برداشتن چسب کاغذ دیواری

نحوه برداشتن چسب کاغذ دیواری

نحوه برداشتن چسب کاغذ دیواری

برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری، به هیچ مهارت پیشرفته یا ابزار عجیب و غریب نیازی نیست – فقط انرژی و زمان.

کندن کاغذ دیواری در یک کلام کاری سخت و طاقت فرسا است. نگران نباشید! در حقیقت، هرکسی می‎تواند نحوه برداشتن چسب کاغذ دیواری را بیاموزد. هیچ مهارت پیشرفته یا ابزار عجیب و غریب لازم نیست، از بین بردن چسب کاغذ دیواری نیاز به صبر و تعهد دارد. در ذیل یک دستورالعمل گام به گام برای نحوه برداشتن چسب کاغذ دیواری به شما کاربران عزیز ارائه می‎دهیم.

مرحله ۱: اتاق را پاکسازی کنید

قبل از شروع جدی برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری، تمام مبلمان و لوازم را از اتاق خارج کنید. اگر نمی‎توانید همه چیز را حرکت دهید، حداقل از آن با یک پارچه پلاستیکی محافظت کنید. برای پوشاندن کف‎ها از یک برزنت(مشما، تارپ) دیگر استفاده کنید. برای احتیاط بیشتر، توصیه می‎شود از نوارچسب رنگرزی برای پوشاندن پریزهای برق اتاق استفاده نمایید. آخرین موردی که برای آماده سازی منطقه کار لازم است: کیسه‎های زباله و تعداد زیادی از آنها. همه چیز در شرف بهم ریختگی است!

مرحله ۲: آب گرم را با صابون ظرفشویی و جوش شیرین، و یا حتی سرکه مخلوط نمایید.

در یک سطل، آب داغ، صابون ظرف مایع و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. برای چسب‎های خاص سرسخت، به ازای هر گالن آب مصرفی یک فنجان سرکه اضافه کنید.

مرحله ۳: محلول داغ را با اسفنج روی تکه‎های چسب کاغذ دیواری بزنید.

 بعد، یک اسفنج را در محلول خیس کنید، آن را بفشارید تا مایع اضافی خارج شود و اسفنج را به آرامی روی قسمت کوچکی از چسب کاغذ دیواری بمالید. پس از انجام این کار، چسب را با ناخن خود امتحان کنید. باید توجه داشته باشید که چسب کاغذ دیواری به میزان قابل توجهی نرم شده و به نظر می‎رسد که می‎خواهد ور بیاید. این کار را ادامه دهید.

مرحله ۴: چسب کاغذ دیواری را با کاردک و پارچه بردارید.

با یک پارچه سعی کنید قسمت کوچکی از چسب را از دیوار پاک کنید. اگر آماده باشد، قسمت خوبی از چسب کامل جدا می‎شود. در آن زمان می‎شود با کاردک چسب را از بین ببرید. از آنجا که حتی یک لکه چسب کاغذ دیواری باقیمانده نیز می‎تواند باعث کاهش کار رنگ آمیزی در آینده شود، مهم است که چسب کاغذ دیواری را کاملاً پاک کنید. با یک پارچه تمیز، از حرکات دورانی برای پاک کردن محلول نرم کننده از دیوار استفاده کنید. مجدد مرحله ۳ را تکرار نمایید. کار به پایان رسید، اجازه دهید اتاق کاملاً هوای آن را بگیرد.

مرحله ۵: در صورت لزوم از یک پاک کننده کاغذ دیواری استفاده نمایید.

 اگر چسب کاغذ دیواری بی رنگ به نظر می‎رسد، یک پاک کننده کاغذ دیواری که حلالیت سریع دارد را به کار ببرید. معمولاً لازم نیست، اما نصاب‎ها از انواع مختلفی از چسب‎ها استفاده می‎کنند، بعضی از آنها سرسخت‎تر از بقیه هستند.