سرامیک مات بهتر است یا براق

سرامیک مات بهتر است یا براق-وبسایت سیکاس

استفاده از سرامیک کف به دلیل تنوع بالای این مصالح در کیفیت، ظاهر و کارایی باعث شده است که بتوانیم نیاز خود را برای کفپوش در هر قسمتی از خانه برطرف کنیم. ولی همین تنوع بالا باعث شده است که در زمان انتخاب سرامیک کمی گیج و گم شویم. البته دیگر نیازی به سردرگم شدن نیست. 

یکی از مواردی که ممکن است در زمان انتخاب کاشی و سرامیک کف شما را در دو راهی قرار دهد این است که سرامیک های مات بهتر هستند یا سرامیک ها براق؟ در ادامه این مطلب پاسخ این سوال را با هم بررسی خواهیم کرد.

کدام سرامیک کف بهتر است؟ مات یا براق؟

سرامیک ها باوجود همه تنوعی که در طرح و رنگ دارند، در دو دسته بندی کلی قرار می گیرند:

  • سرامیک های مات
  • سرامیک های براق

انتخاب سرامیک کف مات یا براق می تواند تاثیر بسیار بالایی روی فضای داخلی خانه شما داشته باشد و به زبان خودمانی استفاده از این سرامیک ها در حس و حال ساختمان شما از زمین تا آسمان تفاوت ایجاد می کند. به همین دلیل نظر ما این است که قبل از اقدام برای انتخاب نهایی سرامیک و خرید حتما باید از خصوصیات سرامیک های مات و براق آگاه شوید.

سرامیک مات بهتر است یا براق-وبسایت سیکاس

سرامیک های مات برای دکوراسیون

اگر شما شما به دنبال یک فضای باوقار و لوکس هستید و از طرفی دوست ندارید رزق و برق کورتان کند، سرامیک های مات برای شما بهترین انتخاب هستند. بگذارید تا در این قسمت مطلب راز مربوط به انتخاب سرامیک های مات را به شما بگویم: “اگر شما طرفدار فیلم های سینمای مستقل هستید، اسپرسو و لاته را به نسکافه و بستنی ترجیح می دهید، از رنگ های سفید و سیاه و خاکستری خوشتان می آید و از طرفی از زرق و برق و نور زیاد دل خوشی ندارید” شما طرافدار سرامیک کف مات هستید.
سرامیک های مات کمتر کثیفی را نمایش می دهند و می توان گفت که تحمل بالاتری نسبت به لکه دارند و به ترتیب تمیزکاری آنها ساده تر است. ولی حتی در سرامیک های مات هم هر چقدر روشن باشند کثیفی را بیشتر نمایان می کنند. اما شاید این حرف ذهن شما را به سمت استفاده از سرامیک های مات تیره رنگ سوق داده باشند، این کار نیز باعث می شود فضای خانه شما کمی گرفته شود. راه حل این موضوع این است که از رنگ هایی با تنالیته و میزان روشنایی متوسط استفاده کنید. به طور کلی در صورتی ککه فضایی که برای سرامیک کاری مد نظر دارید وسیع است شما می توانید با استفاده از کمی رنگ تیره فضای باز و خالی را در اختیار خود بگیرید و در صورتی که فضای شما بسته است، برای بهتر نشان دادن فضا تنها راه شما این است که از رنگ های روشن استفاده کنید.

سرامیک مات بهتر است یا براق-وبسایت سیکاس

سرامیک های براق برای دکوراسیون

همانطور که از اسم این سرامیک ها پیداست این سرامیک ها دارای جلوه نور و بازتاب بسیار خوبی هستند و در صورتی که در فضا های بزرگ از آنها استفاده کنید، باعث می شود که احساس کنید فضا بازتر است. از طرفی اگر شما به دنبال یک فضای لوکس و پر زرق و برق و درخشان هستید، این سرامیک ها بهترین گزینه ها برای شما هستند. این سرامیک ها برای زمان هایی که قصد دارید از یک فرش برای تمرکز دادن به توجه بیننده استفاده کنید کاربرد زیادی دارند و به این صورت می توانید نور دهی جالبی به خانه خود بدهید.

سرامیک مات بهتر است یا براق-وبسایت سیکاس

نکته ای که باید در مورد این سرامیک ها در نظر داشته باشید این است که این سرامیک ها سریعا لکه و کثیفی را به صورت واضح نمایش می دهند و نیاز به تمیز کاری بیشتری نسبت به سرامیک ها مات دارند.
نکته بعدی که در خصوص این سرامیک ها باید به یاد داشته باشید این است که به دلیل پولیش شدن و صیقلی بودن ممکن است که کمی لیز باشند.

امیدواریم که از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان به یاد داشته باشید که سرامیک یک مصالح دائمی است و تعویض آن هزینه و زحمت و زمان زیادی می طلبد، به همین دلیل باید انتخاب خود را به گونه ای انجام دهید که در آینده از انتخاب خود دلزده نشوید و از طرفی سرامیک کف شما از مد نیافتد یا به قول معروف Demode نشود. 

منبع : کاشیران