تفاوت میان رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

 رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

تفاوت میان رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

چه تفاوتی بین درزگیر ها و ماستیک‎ ها وجود دارد؟ این سوالی است که اغلب ممکن است مشتریان بپرسند. درزگیر ها موادی هستند که قادر هستند ویژگی‎ های جریانی کمی داشته باشند و یا اصلا نداشته باشند و در همان جایی که به کار برده می ‎شوند، باقی بمانند یا نازک و روان شوند. اجازه می ‎دهد تا دو ماده یا اتصالات (اتصالات کف سازه، اتصالات دیواری، حاشیه و دیوارهای پاراپت) دارای درجه کوچکی از محل حرکت باشند؛ در مقابل ماستیک فقط یک اصطلاح عمومی است که برای همه مواد درزگیر / پُرکننده / سیلیکون به کار می‎رود. به خودی خود یک ماده خاص نیست. مانند این است که از ماستیک برای اشاره به یک درزگیر استفاده نمود، اما از اصطلاح درزگیر برای ماستیک نمی‎ شود استفاده نمود، زیرا ماستیک در واقع درزگیر نیست، بلکه نوعی درزگیر است.

اطلاعات بیشتر درباره درزگیرها (سیلانت ‎ها)

تفاوت میان رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

تفاوت میان رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

از درزگیر ها می‎ شود برای انجام بسیاری از کارها در ساختمان، خانه و مکان‎ های تجاری استفاده نمود. در ذیل سه عملکرد اساسی آن ها را برای شما ارائه می ‎دهیم:

  1. شکاف بین دو یا چند لایه را پُر می ‎نماید.
  2. از طریق خصوصیات فیزیکی خود ماده درزگیر و با چسبندگی به لایه زیرین، مانعی ایجاد می‎ نماید.
  3. ویژگی‎ های آب‎ بندی را برای طول عمر مورد انتظار، شرایط خدمات و محیط حفظ می ‎نماید.

انواع درزگیرها (سیلانت)

 درزگیر گونه‎ های مختلفی دارد. درزگیر های سیلیکونی، آکریلیک، پلی سولفید، مقاوم در برابر آتش، ضد آب و اپوکسی از جمله درزگیرهای متداول در صنعت ساختمان هستند. برخی از این درزگیرها را می ‎شود به صورت مایع، جامد، پودر یا کف تهیه نمود. درزگیر ماستیک نمونه ‎ای درزگیر است که به طور معمول مایع، یا در چسب غلیظ یا به صورت خمیر است.

اطلاعات بیشتر درباره ماستیک

اطلاعات بیشتر درباره درزگیرها (سیلانت‎ها)

تفاوت میان رزین (ماستیک) و درزگیر (Sealants)

برای اتصال سطحی به سطح دیگر و برای محافظت از ناحیه ‎ای که روی آن اِعمال می ‎شود، از درزگیر ماستیک می ‎شود استفاده نمود. و از آن‎ جا که حتی پس از تعمیرات انعطاف پذیر باقی می ‎ماند؛ برای پروژه‎ هایی که نیاز به مواد چسباننده سطوح برای برخی حرکات دارند ( نرده‎ های شیشه ‎ای، اتصالات ساختمان) ایده‎ آل است.

ماستیک به‎ ویژه با چوب، شیشه، آلومینیوم، بتن، سنگ مرمر، فولاد و تخته به خوبی به کار می‎ رود. مصارف صنعتی این چسب شامل ترمیم مجاری صنایع گرمایشی و هوا است. این امر به خاطر خاصیت مقاوم بودن در برابر حرارت و قابلیت آب‎ بندی و تشکیل یک اتصال محکم است و با استفاده از تفنگ درزگیر ماستیک اعمال می ‎شود.

به سایت sikasgroup.ir مراجعه نمایید و درباره ماستیک و درزگیر بیشتر بدانید.