تفاوت بین کفپوش مهندسی ‎شده (engineered) و کف جامد

تفاوت بین کفپوش مهندسی شده (engineered) و کف جامد

تفاوت بین کفپوش مهندسیشده (engineered) و کف جامد

تفاوت بین کفپوش مهندسی‎شده (engineered) و کف جامد-وبسایت سیکاس

کف‎‎سازی از چوب سخت جامد و مهندسی‎ شده شبیه به هم هستند و وقتی روی کف قرار می‎گیرند، اگرچه ظاهری یکسان دارند، اما می‎توانند بسیار متفاوت عمل کنند و واکنش نشان بدهند. کف ‎های مهندسی‎ شده سخت‎ تر هستند، اما کفپوش‎ های چوبی جامد می‎توانند دوام بیشتری داشته باشند.

ویژگی‎های کفپوش مهندسی‎ شده

کفپوش مهندسی ‎شده از تخته ‎های چنبره ‎ای و الوار ساخته می‎شوند که به طور موثری لایه‎ لایه ‌ای از هم قرار می‎گیرند و به هم متصل می‎شوند. این تخته‎ها با لاملا یا لایه رویی چوب جامد پوشانده می‎شوند، همین امر باعث می ‎شود کفپوش چوبی مهندسی ‎شده دقیقا مانند چوب به نظر برسد.

کف مهندسی می‎تواند به عنوان کف شناور نصب شود، به این معنی که اگر به منزل دیگری منتقل شوید، می‎ توانید کف را با خود ببرید زیرا به کف زمین نمی‎چسبد. چوب مهندسی‎ شده تحت تاثیر رطوبت و دما کمتر قرار می‎گیرد و احتمال آسیب ‎خوردن و کج و معوج شدن آن کمتر است.

الوارهای مهندسی ‎شده در حال حاضر رایج ‎ترین نوع کفپوش چوبی است که در سطح جهانی استفاده می ‎شود.

ویژگی‎های کفپوش چوب سخت

کفپوش چوب سخت تقریبا از هر گونه چوب سخت ساخته می‎شود. کفپوش چوب جامد از ۱۰۰% چوب طبیعی ساخته می‎شود و تخته‎های چوب جامد از یک تکه چوب سخت بازیافت می‎ شوند، سپس با یک پوشش محافظ پرداخته می ‎شود.

چوب جامد اصالت یک کفپوش چوبی کلاسیک را فراهم می‎کند. چوب سخت جامد مخصوص حرفه‎ها با توجه به چشم ‎اندازهای طولانی مدت و مادام العمر است و آنها برای نصب انواع مختلف کفپوش در قسمت ‎های مختلف خانه بد نیستند.

کاربردهای رایج

چوب‎های مهندسی‎ شده برای مناطق با رطوبت بالاتر و اتاق‎هایی با درجات رطوبتی متفاوت مانند آشپزخانه و گلخانه‎ ها مناسب‎تر است. همین امر چوب مهندسی را برای استفاده در کف‎های بتونی مناسب می‎نماید. چوب مهندسی طیف وسیعی از روش‎های نصب، مانند منگنه زدن، میخ زدن، پرچ یا چسب را دارد.

چوب جامد لازم است میخ زده شود و یا در کف دائمی قرار بگیرد، به این معنی که پایه بتونی مشکل‎ ساز است و هرگز نمی‎توان آن را به صورت شناور نصب نمود.

چوب جامد بهتر است در محل ‎های نشیمن، اتاق خواب، راهرو و ناهارخوری استفاده شود. و از نصب آن در آشپزخانه خودداری شود.

گونه‎های چوبی

انتخاب‎ های کمتری با چوب مهندسی ‎شده وجود دارد. بلوط قرمز، گیاه خارک و گیلاس برزیلی از محبوب ‎ترین هستند.

انتخاب گونه‎های چوبی برای چوب جامد بسیار بیشتر است. بلوط قرمز و سفید، افرا، درخت گل مینا و کاج از رایج ‎ترین انتخاب ‎ها هستند.