انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (مورد ۱ و ۲)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (مورد ۱ و ۲)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (مورد ۱ و ۲)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (مورد 1 و 2)-وبسایت سیکاس

اصطلاح کفپوش به سطح محصور کننده پایین فضاهای داخل ساختمان گفته می ‎شود. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد، مانند سطح بالایی دال بتنی یا تخت کف، اما به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف قرار گرفته است. قابل ذکر است که طیف گسترده ‎ای از مواد سازنده کفپوش وجود دارد.

۱-    الوار:

با توجه به‎ اینکه هر قطعه متفاوت است، زیبایی منحصر به فرد چوب یکی از جذابیت ‎های اصلی استفاده از آن به عنوان کفپوش است. همچنین می ‎تواند بسیار با دوام باشد، گرچه ممکن است خراشیده شود و مستعد حرکت باشد. از آنجا که الوار نمناک و مانند اسفنج است می ‎تواند برای استفاده در اتاق ‎هایی که ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرند نامناسب باشد، اگرچه عمل‎آوری مناسب الوار می‎ تواند آن را در برابر رطوبت مقاوم نماید.

گزینه‎ های مختلفی برای عمل پرداخت چوب وجود دارد، مانند موم، روغن یا لاک.

دو نوع اصلی کفپوش چوبی عبارتند از:

جامد:

 هر تخته از یک تکه چوب استفاده می ‎شود، ضخامت آن معمولاً ۱۸ الی ۲۰ میلیمتر است که معمولاً با استفاده از زبانه و شیار نصب می‎ شود و مهندسی ‎شده که هر تخته از ۳ یا ۴ لایه الوار چند لایه تشکیل شده است و در زاویه ‎های راست توسط چسب به هم چسبیده و یک تخته به ضخامت حدود ۱۴ میلیمتر ایجاد می ‎کند.

لمینیت:

کفپوش لمینیت یک تخته فیبر فشرده است که با ماده‎ای مانند الوار، سنگ، کاشی و غیره پوشانده می‎ شود و سپس یک پوشش محافظ به آن داده می ‎شود. لمینیت‎ ها می ‎توانند برای اتاق ‎هایی مناسب باشند که می ‎خواهند از زیبایی کف طبیعی استفاده کنند اما با هزینه کمتر، نصب آسان ‎تر و بدون آسیب‎ دیدگی در اثر خراشیده شدن.

لمینیت ‎های مرغوب با دوام هستند و ممکن است ۲۰ سال گارانتی داشته باشند. آنها به حداقل میزان تعمیر و نگهداری نیاز دارند و ممکن است با گرمایش زیر کف نصب شوند.

۲-   بامبو:

این نوع کفپوش به جای پوششی بر روی کف فشرده شده و میخکوب شده مورد استفاده قرار می‎گیرد. مزیت کفپوش بامبو در این است که یک منبع تجدید‎پذیر بوده و همچنین ضدآب می‎ باشد. اما به دلیل سختی ناکافی آن در مقایسه با چوب بیشتر در معرض خراشیدگی و آسیب قرار می‎ گیرد.