انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۶ الی ۹)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۶ الی ۹)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۶ الی ۹)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد 6 الی 9)-وبسایت سیکاس

اصطلاح کفپوش به سطح محصورکننده پایین فضاهای داخل ساختمان گفته می‎شود. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد، مانند سطح بالایی دال بتنی یا تخت کف، اما به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف قرار گرفته است. قابل ذکر است که طیف گسترده‎ای از مواد سازنده کفپوش وجود دارد.

۶٫    کاشی (پرسلان یا سرامیک)

گزینه‎های زیادی از نظر رنگ، بافت، شکل و پرداخت کاشی‎ها وجود دارد. به دلیل سختی و مقاومت آنها، خراشیده‎شدن و فرو‎رفتگی آنها دشوار است. کاشی‎ها همچنین برای محیط‎های مرطوب مناسب هستند.

با این وجود نصب آنها دشوار بوده و در صورت عدم مراقبت از کاشی‎ها می‎توانند به راحتی آسیب ببینند.

۷٫    کاشی (سنگ طبیعی):

اینها به طور‎کلی گران‎تر از گزینه‎های چینی و سرامیک هستند، اما از نظر زیبایی می‎توانند دلچسب‎تر باشند.

هنگام نصب باید به درستی مهر و موم شوند. فرآیندی که برای محافظت از کاشی‎ها باید گاهی اوقات تکرار شود.

۸٫    کف‎های ریخته‎شده ( آسفالت ماستیک و پلیمری):

کف آسفالت و پلاستیک ماستیک به صورت مایع ریخته و در سراسر سطح پخش می‎شود تا سفت گردد. پرداخت آن باعث به وجود آمدن یک سطح بدون درز می‎شود. گرچه گزینه‎های کفپوش آسفالت و پلیمر به خصوص رایج نیستند اما در کاربردهای تجاری، به ویژه موارد صنعتی و موارد خانگی که محافظت در مقابل آب و دوام آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، دارای مزایایی هستند.

۹٫    چوب پنبه:

چوب پنبه نوعی ماده مقاوم در برابر آب و همچنین تجدید‎پذیر می‎باشد که برای طیف وسیعی از فضاها از جمله زیرزمین و تأسیسات و حمام مناسب است. چوب پنبه را می‎توان با روش لمینیت با هم ترکیب کرد یا اینکه می‎توان آنها را به هم چسباند. کف چوب پنبه، گرم و انعطاف‎پذیر است، اگرچه به راحتی می‎تواند توسط اجسام نوک تیز آسیب ببیند.