انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۳ الی ۵)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۳ الی ۵)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۳ الی ۵)

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد 3 الی 5)-وبسایت سیکاس

اصطلاح کفپوش به سطح محصورکننده پایین فضاهای داخل ساختمان گفته می‎شود. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد، مانند سطح بالایی دال بتنی یا تخت کف، اما به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف قرار گرفته است. قابل ذکر است که طیف گسترده‎ای از مواد سازنده کفپوش وجود دارد.

۳٫    لاستیک:

کفپوش لاستیکی از مواد طبیعی یا مصنوعی از جمله لاستیک‎های بازیافتی ساخته می‎شوند. این نوع کفپوش به عنوان نوعی کفپوش انعطاف‎پذیر طبقه‎بندی می‎شود، زیرا از ویژگی‎های خاصیت ارتجاعی برخوردار است. موارد استفاده آن شامل، کف سالن‎های رقص، رستوران‎ها یا سایر محل‎های پر رفت و آمد که در آن‎ها امکان لیز‎خوردن و پا‎خوردگی زیاد است، می‎باشد. کفپوش‎های لاستیکی نیز در حال تبدیل شدن به گزینه‎ای مطلوب برای تأسیسات خانگی می‎باشند. این ماده برای اتاق‎های بازی کودکان، حمام، گاراژها، سالن‎های بدنسازی خانگی و سایر فضاهایی که به مقاومت در برابر رطوبت و لک، جذب صدا، دوام، کشش و ثبات دما نیاز دارند استفاده می‎شود.

۴٫    فرش:

فرش از یک لایه فوقانی پرزهای متصل به یکدیگر ساخته می‎شود. این پرزها معمولاً پشم یا الیافی از قبیل نایلون، پلی استر یا پلی پروپیلن هستند که بعد از پیچ خوردن یا به هم تابیده شدن و بافته شدن، تحت عملیات حرارتی قرار می‎گیرند. انواع مختلفی از بافت، سبک و رنگ در دسترس است و به طور کلی فرش، هم بادوام است و هم نگهداری آن آسان است. فرش همچنین از نظر گرما و صدا دارای خاصیت عایق‎بندی است. با این وجود، فرش‎ها به راحتی می‎توانند لک شوند و در اثر نفوذ آب و رطوبت آسیب ببینند.

انواع مواد مورد استفاده در تولید کفپوش (موارد ۳ الی ۵)

کفپوش وینیل را می‎توان به صورت رول یا کاشی تهیه کرد و به طور کلی با چسب‎زدن نصب و ثابت می‎شود.

می‎توان آن را در طیف وسیعی از رنگ‎ها و پروفیل‎ها تولید کرد و مانند کفپوش لمینیت می‎شود ظاهر مواد دیگر را شبیه‎سازی کرد. از مزایای استفاده از کفپوش وینیل می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

با دوام بوده، نگهداری و نظافت آن بسیار ساده است، می‎تواند بدون خیس شدن برای استفاده در حمام، آشپزخانه و غیره مناسب باشد، نصب آن آسان است و نسبتاً ارزان قیمت است.