نحوه انتخاب ملات کاشی مناسب

نحوه انتخاب ملات کاشی مناسب

نحوه انتخاب ملات کاشی مناسب

نحوه انتخاب ملات کاشی مناسب-وبسایت سیکاس

چه کاشی دیواری و چه کف، باید کاملا به سطح پایه خود بچسبد. کار با آن باید آسان باشد و فضای کافی بین کاشی و بستر را به اندازه کافی پر کند.

انتخاب ملات مناسب کاشی می‎تواند بسیار سادهتر از تصور شما باشد. در بیشتر موارد، جایی که کاشی نصب شده است، به وضوح بهترین گزینه ملات را تعیین می‎نماید و گاهی اوقات نوع کاشی خود عامل تعیین‎کننده‎ای است.

ملات کاشی تینست (Thinset)

ملات تینست ملات کاشی پیش فرض شما برای بیشتر کاربردهای داخلی و خارجی است. تینست ملاتی است که از سیمان پرتلند، ماسه سیلیس و عوامل نگهدارنده رطوبت ساخته می‎شود. ملات کاشی تینست دارای قوام لغزنده، صاف و شبیه به گِل است. با ماله برش خورده برای زیر لایه اعمال می‎شود.

جوانب مثبت و منفی ملات کاشی تینست

ملات کاشی تینست پیوند بسیار محکمی دارد و در برابر رطوبت مقاوم است. همچنین ضد حرارت است و در محیط‎های گرم قدرت خود را از دست نمی‎دهد. از آنجا که سیمانی است، از نظر ابعادی کوچک و منقبض نمی‎شود. یکی دیگر از مزایای تینست این است که به شما امکان تراز کردن حدودی سطوح را می‎دهد.

از آنجا که تینست تحت تاثیر رطوبت نیست، برای مناطق مرطوب، از جمله حمام بهتر است. چون ممکن است ملات کاشی تینست ترک بخورد، می‎شود آن را با افزودنی مخصوص لاتکس مخلوط کرد و مقاومت آن را افزایش داد.

ملات کاشی اپوکسی

ملات کاشی اپوکسی دارای دو یا سه جز مجزا است که باید قبل از کاربرد مخلوط شوند. ملات اپوکسی به سرعت سفت می‎شود و به شما این امکان را می‎دهد ظرف چند ساعت به دوغاب سازی کاشی برسید. در برابر آب نفوذناپذیر است، و در نتیجه به برخی از مواد افزودنی خاص لاتکس احتیاج ندارد.

ملات اپوکسی برای چینی‎آلات و سرامیک و نیز شیشه، سنگ، فلز، موزاییک و سنگریزه‎ها به خوبی کاربرد دارند. از ملات اپوکسی حتی می‎توان برای نصب کفپوش لاستیکی یا کف بلوک چوبی استفاده نمود.

جوانب مثبت و منفی ملات کاشی اپوکسی

ملات‎های مبتنی بر اپوکسی دارای مقاومت فشاری بالایی هستند و به خوبی به سنگ‎های پشت رزین می‎چسبند. این ملات‎ها برای استفاده و نگهداری ساده هستند و در برابر فشردگی مقاومت می‎کنند. ملات‎های اپوکسی رنگی روی کاشی و سرامیک یا چینی نشت نمی کنند و در برابر طیف گسترده‎ای از مواد شیمیایی مقاوم هستند.

جنبه منفی آن گرانتر‎بودن آن نسبت به تینست است و در عین حال بوی شدیدی دارد. ملات اپوکسی به سرعت خشک می‎شود و زمان کوتاهی برای ایجاد تغییرات دارید.