مکمل های بتن

 بتن

مکمل بتن

مکمل بتن

یک ترکیب انتگرال (اضافی) است که با سیمان پرتلند در بتن، ملات، گچ و دوغاب برای تولید هیدراتاسیون کامل واکنش نشان می ‎دهد. ترکیب ساختارها به همراه هیدراتاسیون باعث افزایش مقاومت فشاری، کاهش انقباض و تسریع زمان تعیین شده می ‎شود.

مزایای مکمل بتن

  • مقاومت فشاری بالا
  • تنظیم سریع‎تر زمان و زمان اتمام
  • کاهش انقباض
  • کارایی و شتاب کنترل ‎شده
  • خاصیت ضد یخ زدگی
  • حفاظت در مقابل آب و هوا
  • مقاومت را تا ۳۰% افزایش می‎ دهد
  • ترک‎ خوردگی را کاهش می ‎دهد
  • ایجاد سطوح با دوام و بدون گرد و غبار

موارد کاربرد مکمل بتن

برای طرح های مخلوط بتن: ۵٫۷ لیتر مکمل بتن به متراژ ۰٫۷۶ متر مکعب اضافه نمایید که باید حداقل ۲۳۴ کیلوگرم سیمان پورتلند و بیش از ۱۴۸ لیتر آب داشته باشد. سطوح را سریعاً با استفاده از ماله کردن فولاد سخت اندود کنید. سیمان یا خشک‎ کن های دیگر روی سطوح نپاشید. مواد افزودنی را روی سیمان خشک پخش نکنید.

برای ملات، گچ و دوغاب:۱ قسمت بتن مکمل را با ۱۰ قسمت آب مخلوط کنید، سپس به عنوان راه حل اندازه‎ گیری مصالح استفاده نمایید. در زمان‎ های سردتر ممکن است از رقیق‎کننده‎ های قوی ‎تر استفاده شود.

برای کاربری های اتصال:۱ قسمت از بتن مکمل را با ۴ قسمت آب مخلوط کنید. سیمان پرتلند را درون این محلول هم بزنید تا زمانی که یک قوام ضخیم و مانند رنگ ایجاد شود. مخلوط را روی سطح خشن از سنگ تراشی موجود دقیقاً قبل از استفاده از بتن جدید یا دوغاب بریزید.

برای جلوگیری از نشتی: مخلوط سیمان پرتلند تازه با مکمل بتن رقیق نشده است. این مخلوط، گرچه هنوز بتونه مانند است، ممکن است به منظور جلوگیری از نشتی در روزنه‎ای قرار بگیرد که آب از آن عبور می‎کند.

برای حفاظت در مقابل آب و هوای سرد: در مخلوط‎های معمولی بتن، ۵٫۷ لیتر مکمل بتن در هر متراژ    ۰٫۷۶  متر مکعب تا ۲۰ درجه فارنهایت را (۷ درجه سانتیگراد) محافظت می‎کند. به نسبت ۱ قسمت مکمل بتن با ۱۰ قسمت آب، اندازه گیری مایع، سنگ تراشی را تا ۱۲ درجه فارنهایت (-۱۱ درجه سانتیگراد) محافظت می‎کند.

قرار دادن بتن: تمام بتن باید به درستی لرزش داشته باشد یا پخش‎کننده‎های تلفیقی و چوبی باید به عنوان ارتقادهنده بتن در اشکال بالا حذف شوند. در صورت امکان، بتن باید به طور مداوم قرار داده شود تا زمانی که جایگیری کامل شود.

پرداخت و نازککاری دیوار: پس از حذف فرم‎ها، تمام بست‎ها از هر دو صورت تا عمق تقریبی ۳٫۸ سانتی متر باید بریده شود. هرگونه ترک یا بتن لانه دار باید بریده شود. این مناطق باید با مکمل بتن، پوشش دوغاب، سپس با ملاتی پر شود که شامل ۱ قسمت سیمان پرتلند نوع ۱ و ۲ قسمت شن و ماسه که با ۱ قسمت مکمل بتن با ۲ قسمت آب مخلوط می‎شود.