مواد اولیه شیمیایی برای صنعت ساختمان

مواد اولیه شیمیایی برای صنعت ساختمان

مواد اولیه شیمیایی برای صنعت ساختمان

مواد اولیه شیمیایی برای صنعت ساختمان-وبسایت سیکاس

با توجه به ویژگی‎های این فن‎آوری که در حال حاضر در کار ساخت و ساز استفاده می‎شود، کاربرد اجزای دقیقا انتخاب شده برای دستیابی به مواد با کیفیت بالا ضروری است. محصولات آماده استفاده مانند ملات سنگ‎تراشی، گچ‎های با پوشش ضخیم، پوشش دیوارها و کف، سیستم‎های عایق و تخته‎های گچ از متریال‎ و مواد افزودنی شیمیایی با عملکردها و ویژگی‎های مختلف تولید می‎شوند.

بخش ساخت و ساز یکی از بزرگترین و سریعترین بخش‎های رشد صنعت در اروپا است. این صنعت با چالش‎های اساسی زیر روبرو است: افزایش مداوم الزامات مربوط به ایمنی، بهره‎وری انرژی و دوام در حالی که کیفیت عالی و قیمت رقابتی را ارائه می‎دهد. رعایت مقررات قانونی دائما در حال تغییر در رابطه با تولید، کاربردها، طبقه‎بندی و جنبه‎های زیست محیطی محصولات ارائه شده به همان اندازه مهم است. در نتیجه همه این عوامل، با وجود رشد پویا، بازار مواد شیمیایی در  بخش ساخت و ساز برای تولیدکنندگان آسان نیست و نیاز به خلاقیت مداوم و واکنش سریع به نیازهای مشتری دارد.

امروزه، یک پیشنهاد از بخش شیمی ساختمان به طور مداوم در حال توسعه است و موارد کاملا جدیدی ظاهر می‎شود. بنابراین، در پاسخ به این تغییرات، تولیدکنندگان مواد و اجزای سازنده باید به طور فزاینده‎ای روش‎های نوآورانه و خاصی را ارائه بدهند.

مواد افزودنی بتن

مواد افزودنی ملات بتن و سیمان یک بخش اساسی از محصولات ارائه شده توسط Sikas group است. روان‎کننده‎های ممتاز بر‎ پایه اسید نفتالین سولفونیک به عنوان مواد اولیه اساسی برای تولید مواد افزودنی استفاده می‎شود و مقاومت بتن را افزایش بیشتری می‎دهد. همچنین می‎توان آنها را با موفقیت به عنوان روان‎کننده محصولات گچی مانند ملات گچ استفاده نمود. سورفکتنت‎ها (مواد موجود در سطح) از موقعیت‎های مهم پیشنهادی ما هستند زیرا از آنها به عنوان افزودنی‎های هوادهی و جذب‎کننده هوا در مواد افزودنی بتن استفاده می‎شود، و نیز برای بهبود مقاومت بتن در برابر نوسانات دما به کار برده می‎شود. آنها همچنین ممکن است به عنوان امولسیون کننده‎ها در فرآیند تولید امولسیون قیر و تخته‎های گچ عمل کنند، با کاهش موثر کشش سطحی در فرمولاسیون رنگ یا چسب، ویژگی‎های خیس‎کنندگی را فراهم می‎کنند یا خصوصیات روانکاری را بهبود می‎بخشند. علاوه بر این، سورفکتنت‎ها به عنوان اجزای سازنده مواد پاک‎کننده امکان حذف موثر آلودگی از سطح بتن و همچنین ابزارها و تجهیزات ساختمانی را فراهم می‏‎آورند.