صادرکنندگان کاشی و سرامیک

صادرکنندگان کاشی و سرامیک - وبسایت سیکاس

وضعیت تولید کنندگان داخلی کاشی و سرامیک در کشور به چه صورت است؟

صنعت کاشی و سرامیک در گذشته دارای رشد بالایی بوده است و توانسته است که اشتغال زایی مناسبی داشته باشد و قسمت بزرگی از صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص دهد. اما بعد از رکودی که بر اقتصاد ایران حاکم شد بیشتر کارخانه ها با تولید اضافی مواجه هستند و تنها راه حل این موضوع این است که اقتصاد کشور رشد پیدا کند و سرانه تقاضای داخلی بالاتر برود. از طرفی باید روی موضوع صادرات به شدنت کار شود و راه را برای صادرات کاشی و سرامیک هموار تر کنند.
در حال حاضر صادرات ایران بیشتر به کشور هایی مانند عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان است که همگی از اهالی جهان سوم هستند و صادرات به این کشور ها نمی تواند برای ایران سود آنچنانی داشته باشد. حالا همین سود کم، وقتی با گمرک بالا همراه باشد هیچ صرفه اقتصادی برای صادر کننده و تولید کننده ندارد. پس یکی دیگر از مواردی که باعث خراب شدن بازار صادرات کاشی و سرامیک ایران شده است رشد بی رویه تعرفه های گمرکی است.

در پایان امیدواریم که این بی تدبیری ها تمام شود و تولید کنندگان بتوانند روز به روز پیشرفت بیشتری در امر صادرات کاشی و سرامیک ایران داشته باشند. چرا که ایران با این پیشینه و این تاریخ غنی در زمینه تولید سرامیک و کاشی باید جایگاه خیلی بهتری در جهان داشته باشد؛ نه جایگاهی که امروز می بینیم و قسمتی از مشکلات آن را برای شما توضیح دادیم. یکی از بهترین بنردهای تولید کننده کاشی در ایران کاشی تبریز است.

منبع : کاشیران