ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۷ – ۱۰)

ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۷ – ۱۰)

ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۷ – ۱۰)

ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد 7 – 10)-وبسایت سیکاس

ایزوگام یک لایه محافظتی از مواد ضد‎آب است که از آغشته شدن مواد پایه با ماستیک لاستیکی قیر به‎دست می ‎آید. ایزوگام به صورت یک عایق محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب به درون سازه به کار برده می ‎شود. مواد مختلفی برای عایق ایزوگام استفاده می‎ شود که در ذیل به آنها اشاره می نماییم.

۷٫    ترموپلاستیک

ماده‎ ای پلیمری پلاستیکی است که در دمای بالا قابل انعطاف یا قالب ‎گیری می‎ شود و پس از خنک شدن، جامد می ‎گردد. در برابر سایش، پارگی، خمیدگی و درجه حرارت بالا مقاوم است و برای تولید منسوجات به کار می ‎رود.

۸٫    غشای ضدآب ورق

همان‎ طور که از نامش پیداست، این غشاها به صورت رول هستند؛ سپس باز می ‎شوند و روی سطح سفت قرار می ‎گیرند. و متداول ‎ترین نوع آن غشای ضدآب قیری است و با چسب گرم چسبیده می‎ شوند. ورق ‎ها در حدود ۱۰۰ میلی متر با هم تداخل دارند تا یک اتصال ضدآب تشکیل شود.

۹٫    غشای ضدآب پی وی سی

غشای ضد آب پی وی سی یک ماده بام مدرن است که از پلی وینیل کلرید پلاستیکی با کیفیت بالا ساخته می ‎شود. بسته به منطقه کاربرد، غشاهای تقویت ‎شده و غیر تقویت‎ شده وجود دارد. و ویژگی آن این است که رطوبت را از فضای سقف ساختمان خارج می ‎کند.

۱۰٫غشاهای کاربردی مایع

شکل اولیه غشا های کاربردی مایع به شکل مایع است، سپس آنها را اسپری می نمایند و یا با قلم مو روی سطح اعمال می شوند. این مایع در هوا پخته می‎ شود و غشایی بدون درز ایجاد می نماید. ضخامت را می ‎شود با کاربرد بیشتر مواد شیمیایی مایع کنترل نمود. از آن جا روش کار بسیار سریع است، یک پیمانکار سعی می ‎کند کل منطقه را در یک روز ضد آب نگه دارد تا از سرد شدن اتصالات جلوگیری نماید. اگر قرار است یک منطقه بسیار بزرگ در روزهای متوالی انجام شود، به راحتی می‎ شود با همپوشانی غشای جدید روی بافت قدیمی، اتصالات سرد را انجام داد، این ماده شیمیایی به راحتی به خود می‎ چسبد.

در استفاده از این غشا باید دقت کافی در ایجاد ضخامت مناسب داشته باشید ، زیرا اگر غشای خیلی نازکی باشد ممکن است پاره شود یا شکسته شود. چسبندگی غشا به بتن خوب است.

عایق رطوبتی در ساخت و ساز ساختمان، فرآیند ساخت سازه مقاوم در برابر آب یا نفوذناپذیری در برابر نفوذ آب است. ضدآب بودن بسیار ضروری است زیرا از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می ‎نماید و به خشک نگهداشتن مناطق داخلی کمک می‎ کند. موادی را انتخاب نمایید که نیاز پروژه شما را برآورده می‎ کند. امیدواریم این راهنما برای انواع مختلف مواد مورد استفاده در ایزوگام برای شما مفید بوده باشد.