ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۱ – ۶)

ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۱ – ۶)

ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد ۱ – ۶)

-ایزوگام و مواد تشکیل دهنده عایق (موارد 1 - 6)-وبسایت سیکاس

ایزوگام یک لایه محافظتی از مواد ضد‎آب است که از آغشته شدن مواد پایه با ماستیک لاستیکی قیر به‎دست می ‎آید. ایزوگام به صورت یک عایق محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب به درون سازه به کار برده می ‎شود. مواد مختلفی برای عایق ایزوگام استفاده می‎ شود که در ذیل به آنها اشاره می نماییم.

۱٫      پلی اورتان‎ها

پلی اورتان‎ها پلیمری از واحدهای آلی هستند که از واکنش یک پلیول با دی ایزوسیانات یا ایزوسیانات پلیمری در معرض کاتالیزورها و مواد افزودنی مناسب ایجاد می شوند. اکثر پلی اورتان‎ها از پلیمرهای حرارتی هستند که هنگام گرم شدن ذوب نمی‎ شوند. طیف گسترده‎ ای از مواد را می ‎توان از مواد پلی اورتان تولید نمود.

۲٫    پوشش سیمانی

پوششش سیمانی به پوششی گفته می‎شود که شامل سیمان پرتلند به عنوان جزء اصلی است و توسط چسب در سطح نگه داشته می ‎شود و یک پوشش سخت و قلیایی بسیار الاستیک روی بستر تشکیل می‎ دهد. یک پوشش سیمانی مقاومت به خوردگی در برابر لایه ها را فراهم می‎ کند. این پوشش چسبندگی بالایی هم به بتن و هم به فولاد ایجاد می‎نماید و از اثرات گازهای اسیدی، رطوبت و کلریدها محافظت می‎ کند.

۳٫    لاستیک EPDM

لاستیک EPDM (لاستیک مونومر آتیلن پروپیلن دیِن) نوعی لاستیک مصنوعی است که بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد. EPDM یک ماده نیمه بلوری با ساختارهای بلوری از نوع اتیلن در محتوای اتیلن بالاتر است و در محتوای اتیلن که به ۵۰ درصد وزنی نزدیک می‎شود، اساسا آمورف است. مقاومت بسیار بهتری در برابر گرما، نور و ازن دارند و می تواند به گونه ‎ای ساخته شود که در برابر دمای ۱۵۹ درجه سانتیگراد مقاوم باشد.

۴٫    قیر

سیستم‎ های عایق رطوبتی قیری برای محافظت از ساختمان‎ های مسکونی و تجاری طراحی می ‎شوند. قیر یک ماده مخلوط است که از مایعات آلی تشکیل می‎ شود که بسیار چسبناک و ضدآب هستند. کاربرد آن در راه سازی، تولید نمد مسقف و آب‎ بندی سقف‎ های مسطح است. ویژگی ‎های قیر با درجه حرارت تغییر می‎کند.

۵٫    نمد بام

نمدبام ماده پایه ‎ای است که برای ساخت زونا سقف و سقف رول به کار می رود. این غشاهای ترکیبی قیر برای چندین دهه به عنوان پوشش های ضدآب در سقف های مسکونی و تجاری استفاده می‎ شود.

۶٫    آسفالت ماستیک

آسفالت ماستیک مخلوط تراکمی است که از سنگدانه درشت، ماسه، سنگریزه آهک و قیر تشکیل می ‎شود و ممکن است حاوی مواد افزودنی باشد. محتوای چسب به قدری تنظیم می ‎شود که حفره ها کاملا پر شود. آسفالت ماستیک قابل شستشو است و می تواند در شرایط دمای کار پخش شود و خیلی سریع خنک می ‎شود. برای مدارس، دفاتر، مراکز خرید و هتل ‎ها استفاده می ‎شود.