انواع درزگیر فوم پلی یورتان

انواع درزگیر فوم پلی یورتان

انواع درزگیر فوم پلی یورتان

انواع درزگیر فوم پلی یورتان

انواع فوم پلی یورتان

امروزه انواع مختلفی از فوم پلی یورتان در سطح دنیا تولید می شود که بعضی از آنها جنبه عمومی تر داشته و برخی دیگر برای برطرف کردن یک یا چند نیاز خاص جنبه تخصصی تری گرفته اند.

انواع درزگیر فوم پلی یورتان به طور اختصار عبارتند از:

فوم معمولی یا شیلنگ دار:

این فوم با استفاده از نازل لوله ای خود که بر سر فوم پیچیده و وصل می شود به راحتی تزریق می شود. کاربرد آسانی داشته و برای استفاده از آن به هیچگونه گان تزریق یا وسایل جانبی نیاز ندارید.

فوم گان خور معمولی:

استفاده از گان تزریق فوم به کاربر کمک می کند تا حجم فوم خروجی را متناسب با نیاز خود و فضای مورد نظر تنظیم نماید. تنظیم حجم فوم خروجی با کمک پیچ تنظیم فشار تعبیه شده در قسمت عقبی گان مقدور است. در صورت استفاده از فوم گان خور امکان استفاده از فوم در فواصل مختلف برای شما مقدور بوده و مجبور به استفاده یکباره از فوم نخواهید بود. در فوم های شیلنگی، پس از باز شدن و تزریق، فوم در نازل خشک شده و چنانچه مقداری از فوم را استفاده نکرده باشید دیگر قادر به استفاده آن نخواهید بود.

استفاده از فوم گان خور به شما کمک می کند تا افزایش حجم نهایی مطلوب تر و بازدهی فوم بیشتری داشته باشید.

فوم زمستانه:

فوم ها به طور معمول می بایست در دمای بین ۵+ الی ۳۰+ درجه سانتی گراد تزریق و به کار برده شده و سطح مورد نظر نباید منجمد و یخ زده باشد.

با توجه به نیاز استفاده از فوم در هوای بسیار سرد، برخی از تولیدکنندگان فوم هایی با قابلیت استفاده در دمای بسیار سرد را نیز به بازار عرضه کرده اند. این فوم ها هم در حالت شیلنگ دار و هم گان خور تهیه می شوند.

فوم با شیر اطمینان:

گفتیم که مزیت فوم شیلنگ دار کاربرد آسان و در دسترس آن بوده و بدون نیاز به گان یا وسایل جانبی دیگر برای مصرف آماده است. اما خشک شدن فوم در شیر آن باعث می شود که کاربر محدود به استفاده تمام فوم پس از باز کردن و یا چشم پوشی از مقدار باقیمانده در قوطی باشد.

طراحی شیر تخصصی در فوم با شیر اطمینان مزیت کاربری آسان فوم شیلنگ دار را برای مصرف کننده حفظ کرده و در عین حال از خشک شدن فوم در شیر جلوگیری نموده و امکان استفاده مجدد و چند مرحله ای از فوم را برای شما فراهم می نماید.

فوم نسوز

استفاده از مصالح نسوز در ساختمان یکی از شیوه های مهم جلوگیری از انتشار حریق به قسمت های دیگر ساختمان است. فوم های درزگیر نسوز که معمولا با درجه های اشتعال پذیری B1 و B2 به بازار عرضه می شوند بنابر درجه اشتعال پذیری خود تا حدودی از انتشار حریق ممانعت می کنند. فوم B1 درجه اشتعال پذیری پایین تری داشته و بنابراین مقاومت بیشتری در مقابل انتشار آتش از خود نشان می دهد.

فوم با بازدهی بیشتر:

رایج ترین حجم و وزن فوم در دنیا حدود ۸۵۰ گرم وزن ناخالص در قوطی های فلزی ۷۵۰ میلی لیتری است. بازدهی فومی با این وزن در صورت استفاده صحیح حدود ۴۰ لیتر خواهد بود.

برخی از تولیدکنندگان فوم هایی با بازدهی بالاتر حدود ۶۵ لیتر را در همین قوطی های ۷۵۰ میلی لیتری به بازار ارائه نموده اند که ویژگی آنها همان بازدهی بیشتر می باشد. این دسته از فوم ها نیز هم در حالت شیلنگی و هم در حالت گان خور عرضه می شوند.

فوم چسب:

سبکی و پرکنندگی از ویژگیهای درزگیر فوم پلی یورتان است. برخی از تولیدکنندگان از این ویژگی ها استفاده نموده و قدرت چسبندگی فوم پلی یورتان را تا حد بسیار بسیار زیادی ارتقاء داده و آن را بعنوان یک چسب فوق العاده قوی و در عین حال سبک برای چسباندن صفحات عایق به بازار کرده اند. خاصیت پرکنندگی فوم باعث شده تا چسباندن صفحات عایق روی سطح متخلخل بتن و آجر نیز به خوبی انجام شود.

تکنولوژی استفاده از فوم چسب بجای مصالح قدیمی از قبیل سیمان کمک بسیار چشمگیری به کاهش وزن ساختمان و سبک سازی آن نموده است.

منبع : اریا تجارت